MIKOŁAJ w sklepach jubilerskich

Mikołaj zapomniał, że w prezencie można dać złotą czy srebrną bizuterię. W tym okresie sklepy jubilerskie świeciły pustkami. Czyżby prezent ze srebrnej lub złotej biżuterii już nikogo nie cieszył.  Jak wypowiadają się wszyscy właściciele sklepów jubilerskich z którymi rozmawialiśmy tak tragicznej sprzedaży nigdy nie było. Niektóre sklepy swoje obroty miały bliskie zera.

Sklepom jubilerskim zaczyna brakować pieniędzy na opłacenie czynszu i regulowanie bieżących płatności. Gdy okres świąteczny pod względem sprzedaży będzie podobny do okrresu mikołajowego to dla wielu firm może to być ostatni sezon działalności. Sklepy więcej skupują złomu złota niż sprzedają biżuterii. Stąd też biorą się zatory płatnicze, gdyż chętnych na złom złota brakuje.

Którzy hurtownicy przetrwają będzie w głównej mierze zależeć od decyzji właścieili sklepów. Od nich, którego dostawcę wybiorą zależeć będzie nasz los. Czy postawią na małych hurtowników, czy na większych? Czy wybiorą zakupy od akwizytorów, czy przez hurtownie internetowe? Na te pytania odpowiedź uzyskamy w 2011 roku.

Nasza firma podobnie jak inni hurtowi dystrybutorzy boryka się z tymi samymi problemami. Bardzo słaba sprzedaż przy wysokich kosztach działalności i stale zmieniającej się cenie złota nie poprawia kondycji finansowej. Minimalna ilość zamówień składanych przez internet, brak klientów w hurtowni to obrazek z życia naszej firmy. Czy ta sytuacja się zmieni zobaczymy w styczniu przyszłego roku.

Mamy nadzieję, że klienci docenią nasze kilkunastoletnie starania o wizerunek firmy i wybiorą nas na swoich dostawców złotej biżuterii na 2011 rok.

Prosimy o komentarz i Państwa opinie dotyczące tego artykułu i planów na 2011 rok. Opinie prosimy przesłać na nasz adres e-mailowy: rodium@rodium.pl

ODPOWIEDZI:


Witam,
 
Jeśli chodzi o naszą firmę to obecnie nie wyobrażam sobie innego dostawcy 14-tki niż Rodium, także na pewno na kolejne lata pozostaniemy lojalnym partnerem w interesach. Choć nie ukrywam, że i nas dopadły słabsze miesiące i lekkie zatory w płatnościach.  Do tego dołożę 1-2 mniejszych dostawców 8-ki i to wszytko jeśli chodzi o zaopatrzenie złota na 2011 rok.
 
W przyszłym roku mamy zamiar skupić się bardziej na dostarczaniu szeroko rozumianej, maksymalnej korzyści klientowi kosztem mniejszych nakładów na tradycyjne formy reklamy. Jak pewnie słusznie większość zauważyła najlepsza reklama to zadowolony klient. Jeden zadowolony klient poleci nas kilku innym osobom, natomiast jeden niezadowolony powie o tym szesnastu innym (tak mówią statystyki).
 
Chyba faktycznie jest tak, że ludzie zapomnieli, że prezent ze złota czy srebra może być pięknym upominkiem. Wychodzi na to, że naszą największą konkurencją w cale nie są znane sieci jubilerskie ale sklepy z ciuchami, kosmetykami, czy elektroniką. Wysoce postawieni menadżerowie w takiej firmie jak Coka Cola opracowując plan marketingowy na kolejne lata uznali, że ich największym wrogiem wcale nie jest Pepsi czy inne napoje gazowane ale woda, kawa i herbata ponieważ tego spożywamy najwięcej. I jest to autentyczny przypadek dość mocno opisany w jednej z biblii marketingu Philipa Koltera. I my chyba powinniśmy przekonać klientkę żeby zamiast dziesiątej pary butów w CCC kupiła sobie w końcu nowe kolczyki bo te które dostała na komunię piętnaście lat temu wyglądają troszkę zabawnie u trzydziestolatki.
 
--
Z wyrazami szacunku

Rafał Niewierkiewicz
www.rafidu.pl
 

 

 Dziękuję za pierwszą odpowiedź,

Bardzo cenne dla mnie jest Pana stwierdzenie:   " ... my chyba powinniśmy przekonać klientkę, zeby zamiast dziesiątej pary butów w CCC kupiła sobie w końcu nowe kolczyki bo te, które dostała na komunię pietnaście lat temu wyglądają troszkę zabawnie u trzydziestolatki."                                                                                       

 W zasadzie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że noszona u nas biżuteria jest przestarzała, ale nikt tego kobietom nie chce uświadomić.

<< POWRÓT

Aktualności

Notowania złota

Aktualna cena złota próby 585:
0.00 zł

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać informacje o wyprzedażach, promocjach i nowościach.

Nowości w hurtowni

Copyright © 2010 RODIUM, projekt i wykonanie: Indecity