Zakupy grupowe szansą dla naszej branży?

W internecie coraz więcej jest ofert  o sprzedaży grupowej, gdzie klient ma możliwości dokonania zakupu w bardzo atrakcyjnych cenach. Założeniem jest , aby rabat był conajmniej 50%. W przypadku biżuterii takie upusty są niemożliwe, gdyż towar byłby sprzedawany poniżej ceny surowca.

Nasza firma była nachodzona przez wielu przedstawicieli firm zajmujących się taką formą sprzedaży, ale trudno było znaleźć rozwiązanie, w którym rabat byłby co najmniej 50%. Po długich godzinach przemyśleń wymyśliliśmy rozwiązanie, którym są kupony rabatowe uprawniające do zakupu określonej gramatury biżuterii w cenach pomniejszonych o wartość kuponu.

Nasza oferta przedstawiała się następująco (o ile organizator nie wyrzuci to z serwera)

http://citeam.pl/oferty/cala-polska-plus/ekskluzywna-zlota-bizuteria

Akcja ta zdecydowanie zwiększyła oglądalność naszej strony internetowej: www.sklepjubilerski.pl. Porównanie oglądalności tej strony pod  koniec tego roku z oglądalnością w tym samym okresie roku ubiegłego prezentują poniższe wykresy:

rok 2011

 

rok 2010 

 Dzięki  zaistnieniu w sprzedaży grupowej oglądalność wzrosła ponad dziesięciokrotnie.

Podstawową wadą tego systemu jest to, że wymusza na nas obsługę odbiorców indywidualnych. Technicznie i mentalnie do tego nie jesteśmy przygotowani. Dlatego uważamy, ze sprzedaż grupowa powinna być organizowana przy zaangażowaniu stacjonarnych sklepów jubilerskich. Wzorem hurtowni internetowej klient z kuponem rabatowym powinien być odsyłany do sklepu. Jak to zrobić - to trudne pytanie. Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie się znajdzie.

Na obecną chwilę prosimy zainteresowane tym tematem sklepem do zgłaszania się do naszej hurtowni.  Jedno jest pewne - taka akcja nie może dotyczyć wszystkich sklepów. Pierwszym kryterium kwalifikacyjnym jest kolejność zgłaszania się do uczestniczenia.

Na dzień dzisiejszy czujemy tylko konieczność zorganizowania sprzedaży grupowej biżuterii i znamy zasady funkcjonowania takiej formy sprzedaży. Reszta pozostaje do wymyślenia przez nas  z Państwa pomocą.

Zgłoszenia najlepiej przesyłać e-mailem na adres rodium@rodium.pl.

Prosimy o komentarze do tego tematu. 

Komentarze:
 
Witam serdecznie

Gratuluję ciekawego rozwiązania problemu w zakupach grupowych.
Również od jakiegoś czasu przeglądamy ten rynek, lecz cały czas jak Państwo
wspomnieli główną przeszkodą jest poziom rabatów, i uzyskanie jakiejkolwiek
rentowności.

Jak zawsze uważamy że prowadzenie tego typu działań musi się łączyć z zyskiem,
nawet minimalnym, lecz minimum na takim poziomie aby pokryć koszty organizacji
i obsługi tego rodzaju akcji. I System kuponów zabezpiecza to od strony sprzedawcy.

Proponowałbym jednak rozwiązanie kwotowe (nie za 1g złota, lecz np. 600 zł),
pozwala to poszerzyć zakres oferty o praktycznie wszystkie wyroby - również te
z kamieniami naturalnymi.

Jeżeli w przyszłości będą planowali Państwo organizację tego rodzaju sprzedaży
łączonej ze sklepami detalicznymi, będziemy zainteresowani.
 
<< POWRÓT

Aktualności

Notowania złota

Aktualna cena złota próby 585:
0.00 zł

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać informacje o wyprzedażach, promocjach i nowościach.

Nowości w hurtowni

Copyright © 2010 RODIUM, projekt i wykonanie: Indecity